De eerste schoolweek - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu De eerste schoolweek - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste schoolweek

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

13 September 2014 | Ierland, Waterford

Zo de eerste schoolweek... Ik had van te voren al gelezen dat op deze school de roosters meestal niet helemaal goed geregeld zouden zijn, maar dat het zo erg zou zijn, had ik nooit kunnen denken.
Tijdens de introductieweek werd verteld dat de roosters op vrijdagmiddag bekend zouden zijn zodat je ruim op tijd je rooster kon samenstellen. Op vrijdag is echter het roostersysteem gecrasht waardoor er nog geen roosters waren. Dit betekende maandag maar vroeg naar school om mijn rooster dan maar samen te stellen. Achteraf hoorde we dat het roostersysteem weer was gecrasht op maandag waardoor de roosters pas 5 minuten voor de 1e les beschikbaar waren. Dit betekende een enorme drukte voor de roosters waardoor ik pas na ongeveer een uur een idee had wat mijn rooster zou zijn voor de komende weken. Later in de week werd het rooster nog een paar keer aangepast maar dit had gelukkig niet zo heel veel gevolgen voor mijn persoonlijke rooster. Ik hoorde van verschillende docenten ook dat het dit jaar wel extreem slecht geregeld was en dat alle docenten er eigenlijk ook wel een beetje klaar mee waren.

De lessen hier in Ierland zijn vooral hoorcolleges. Dit betekent veel aantekeningen maken en weinig opdrachten. Tot nu toe bevallen mijn vakken die ik gekozen heb wel op 1 vak na. Daarom ben ik nu ook bezig om deze om te wisselen maar daarvoor moet ook weer toestemming zijn vanuit de Hogeschool Utrecht.

Woensdagavond was er ook weer een feestje van alle internationale studenten. ’s Avonds heeft de Ierse jeugd wel een aparte tijdsbesteding. Er liggen namelijk meerdere kapotte eieren op de grond en ook werd er eentje tegen een medestudent aan gegooid. Wat hier de reden voor is zou ik niet weten maar apart is het wel.

Op dit moment ben ik ook bezig met het draaien van mijn eerste was, want dat hoort er ook bij als je niet meer thuis woont.
Ik zal er ook wat foto’s uploaden zodat iedereen kan zien hoe het er hier uitziet. Voor de mensen die de foto’s op Facebook hebben gezien zal het niet veel toevoegen, want ik het nog geen nieuwe foto’s gemaakt.

Iedereen ook bedankt voor de leuke reacties!!

Groetjes uit een nog steeds zonnig Ierland. (In de bijna 2 weken dat ik hier nu ben nog steeds geen regen gehad)

  • 13 September 2014 - 17:46

    Christel:

    Hee Bas.
    Leuk om te lezen!
    Maar wat een chaos op school joh!
    Hopelijk kom je eruit!
    Veel succes de komende maanden!
    Liefs Christel.

  • 13 September 2014 - 22:18

    Pa En Ma:

    We hebben natuurlijk regelmatig contact maar toch is het leuk om je verhaal hier ook te lezen.
    Je eerste wasbeurt zorgde er wel voor dat je moeder haar telefoon twee keer moest opladen, je had wel een paar adviezen nodig..... Maar we zijn trots op je!
    We houden contact!

  • 14 September 2014 - 10:38

    Bernadet:

    Hoi Bas,
    Leuk om te lezen hoe het gaat. Hopelijk zijn de volgende weken op school wat beter geregeld en kun je je vak nog wisselen. En dan elke week een feestje op de woensdag? Dat breekt de week wel lekker.
    Geniet ze!
    Vrolijke groeten uit Beets

  • 16 September 2014 - 15:40

    Laura Van Leeuwen :

    Hoi Bas! Ik kreeg via je moeder de url van je blog. Leuke foto's! En jammer dat het de eerste weken wat rommelig is qua roosters enzo. Hopelijk gaat dat snel wat beter. Heb je al veel Guiness en pies op? Heel veel plezier nog daar! Groetjes van Laura (collega Dolmans... :-)

  • 18 September 2014 - 08:37

    Paula Hoeven :

    Hallo Bas, als je pies moet gaan drinken, kom dan maar gauw naar hier.
    Ik geniet van het bierpakket, maar met mate, dus dan kan je hier wel aanschuiven. Nog bedankt daarvoor! Van je moeder hoorde ik het verslag van je eerste was. Waar zouden we zijn zonder de telefoon om foto's door te sturen?
    Dat het rooster nog niet lekker loopt is wel jammer, ik hoop dat het snel geregeld is.
    Heel veel succes! Groetjes, Paula

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Waterford

Bas

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 5574

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 21 December 2014

Minor Abroad Waterford

Landen bezocht: