Alweer een week - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu Alweer een week - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu

Alweer een week

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

21 September 2014 | Ierland, Waterford

De tweede schoolweek begon best goed, mijn rooster leek te kloppen en doordat je meer mensen leert kennen begin ik me steeds meer thuis te voelen in Ierland. Op vrijdag begon de ellende alleen weer met roosters en vakken kiezen. Bij een vak die ik later heb gekozen als vervanging voor een ander vak werden we vriendelijk de deur gewezen aangezien de klas vol zou zitten. Het opvallende was alleen wel dat er op dat moment maar een stuk of 8 mensen in de klas zaten. Dit betekent wel dat ik weer een nieuw vak moet kiezen dat in mijn rooster past. Dit lijkt nu gelukt te zijn alleen is het nu wel weer afwachten aangezien dit vak dinsdag pas weer gegeven wordt.

De overige lessen zijn overigens interessant en goed te volgen, ik heb gelukkig geen docenten met rare Ierse accenten of extreem moeilijke vakken.

Op woensdag was er een gratis barbecue / pizza voor alle internationale studenten op school. Er stonden al snel enorme rijen met studenten die stonden te wachten op wat te eten. Alleen het was niet echt een barbecue. De keuze was tussen een stuk pizza, een hotdog of een broodje met iets wat voor vlees moest doorgaan. Ik weet nog steeds niet wat dit moest voorstellen. Maar eigenlijk mag je hier niet over klagen want het was gratis. Later die avond ben ik met een groep Canadezen en Brazilianen naar een pub gegaan en hebben we nog wat gedronken en gegeten. Een zeer gezellige avond!

Gisteren heb ik hier het museum bezocht met de lokale geschiedenis. Aangezien dit de oudste stad van Ierland is was dit best leuk om een keer gezien te hebben, maar eigenlijk was het best wel klein.
Morgen begint weer een nieuwe week en hopelijk komt het dan eindelijk goed met mijn rooster!

Groeten uit Ierland!

  • 21 September 2014 - 20:19

    Christel:

    Go Bas!!
    Een stel Brazilianen is altijd goed!!

  • 23 September 2014 - 16:57

    Annemarie :

    Hoi Bas,

    Fijn dat je een beetje gaat wennen, veel plezier en geniet ervan daar !!!!!!!

Tags: Waterford, BBQ, Pub

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Waterford

Bas

Actief sinds 06 Sept. 2014
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 5585

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 21 December 2014

Minor Abroad Waterford

Landen bezocht: