De eerste week - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Waterford, Ierland van Bas Dijk - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

06 September 2014 | Ierland, Waterford

Maandag ben ik na een reis van 1.5 uur vliegen, bijna 2 uur wachten en 3 uur in de bus aangekomen in Waterford. De rest van de dag niet veel meer gedaan behalve het uitpakken van mijn koffer en boodschappen doen.

Dinsdag was de introductiedag, de eerste kennismaking met de school waar ik de komende 4 maanden op zit. Hier werd duidelijk dat de eerste week zou bestaan uit wat activiteiten en nog geen school. De lessen beginnen aanstaande maandag pas. In de avond met een grote groep studenten voor het eerst naar de kroeg geweest en zo mijn eerste Guinness geproefd. De smaak is even wennen maar eigenlijk best wel lekker.

De volgende dag was de eerste activiteit: surfen in Tramore een klein plaatsje verderop. Dit was niet mijn eerste gedachte bij Ierland maar wel superleuk om te doen en een mooie manier om de overige studenten beter te leren kennen.

Donderdagavond was er het eerste feestje speciaal voor de internationale studenten.

Om ook de stad een beetje beter te leren kennen was er een fietstocht georganiseerd op vrijdagmiddag. Met een echte Ier als gids 2 uur door de stad gefietst en ook een lokale sport genaamd hurling uitgeprobeerd. Dit is een combinatie van hockey, voetbal, rugby.

Vandaag heb ik de stad verder nog een beetje verkend en wat schoolspullen gekocht. Er moet immers ook nog gestudeerd worden. Maandag gaat het echte leven hier dan beginnen…

• 06 September 2014 - 18:21

Pim Swart:

Lieve Bas,

Jou eerste week klinkt echt vet cool gaaf! Geniet van je tijd daar!

Dikke doei Pim

P.s. natuurlijk ook de groetjes van mn papa en mama

• 06 September 2014 - 18:54

Marleen:

Goed bezig Bas! Leuk zo'n welkom toch?
    Heel veel succes met studeren volgende week
    Nu nog even feesten ;-)
    Groetjes vanuit Italië

• 06 September 2014 - 20:34

Ilse Van Dijk:

Tja dat je ook nog moet gaan studeren zou je bijna vergeten!
    Gelukkig is er ook tijd ingeruimd voor leuke dingen doen!
    De eerste indruk in ieder geval goed dat is mooi!
    Heel veel succes en plezier gewenst :)

Groetjes, Ilse

• 08 September 2014 - 13:36

Marja :

Zo te lezen een leuke eerste week, en dan nu er tegen aan! Zet hem op je kunt het.

Groetjes tante Marja.